Alpine

Patrick Marinoff benoemd tot Algemeen Directeur van Alpine

09 september 2019

Alpine kondigt de benoeming aan van Patrick Marinoff als Algemeen Directeur. Hij zal in deze rol fungeren als auteur van het volgende hoofdstuk in de wedergeboorte van Alpine.

Patrick Marinoff, van Duitse nationaliteit, begon zijn carrière bij Daimler op de afdeling Marketingstrategie. Vervolgens werd hij benoemd tot Executive Assistant van de CEO.

In 2006 vervoegde hij het luxemerk Maybach als Brand Manager op wereldniveau. In 2013 werd hij aangesteld als verantwoordelijke voor de visuele identiteit van Mercedes-Benz en stond hij in voor de algemene corporate architectuur van Mercedes-Benz, waaronder het dealernetwerk, salons en evenementen.

Sinds 2014 was hij verkoopverantwoordelijke voor AMG en directielid van Mercedes-AMG GmbH.

“Ik ben erg blij Patrick in het team te mogen verwelkomen. Hij zal heel wat van zijn ervaring kunnen delen in het beheer van emblematische merken. Zijn kennis en passie voor sportwagens zullen een belangrijke troef en een drijvende kracht vormen om het merk Alpine en de verkoop verder te ontwikkelen.", verklaarde François Renard, Uitvoerend Vicevoorzitter Marketing van Groupe Renault.

De benoeming van Patrick Marinoff is van kracht sinds 2 september.

Alles selecteren
  • Alle (1)
  • Persoon (1)

PERS RENAULT BELUX

Draai uw smartphone.
Hou uw smartphone verticaal om onze website optimaal te kunnen bekijken.
Download condities
Alle elementen van de website (met name foto’s, teksten, video’s en beelden) zijn eigendom van Renault SAS en/of zijn filialen of derden die Renault SAS de toestemming hebben gegeven om ze te gebruiken. Deze elementen worden aan derden ter beschikking gesteld voor redactiedoeleinden. Het is ten strengste verboden deze elementen te gebruiken voor commerciële doeleinden en marketing- en publiciteitsdoeleinden in het bijzonder. Alle merken op de site zijn eigendom van de Renault-groep.