Alpine

Frans FFSA GT-kampioenschap / Le Castellet - Stéphane Lémeret gaat dit weekend voor de Franse kampioenstitel

11 oktober 2019

De Belgische piloot van de Alpine A110 GT4 met nummer 36 is net voor de twee laatste races dit weekend op het Circuit Paul Ricard tweede in het Frans FFSA GT-kampioenschap en hoopt als overwinnaar uit het duel met de titelhouders te komen.

Met vier overwinningen in de eerste tien races van het seizoen zijn Stéphane Lémeret en zijn jonge teamgenoot Pierre-Alexandre Jean de beste performers van het jaar. Door de regelmaat van de kampioenen van 2018, Grégory Guilvert en Fabien Michal, slaagt het Frans-Belgische duo er echter niet in de leiding te nemen in het Franse Kampioenschap 2019. Dat laatste zal samengevat kunnen worden als een duel tussen de Audi R8 van Saintéloc en de Alpine A110 met nummer 36 van CMR, hoewel tal van concurrenten zich in de strijd om de koppositie mengen, zij het dan meer sporadisch.

Resultaat: op twee races van het einde (de eerste nu zaterdagavond om 20.45 uur, de tweede zondag om 13.25 uur) staan Lémeret en Jean 18 punten achter op de leiders.

"Onze slechte prestaties op Magny-Cours tijdens de laatste meeting zijn ons zuur opgebroken," aldus Stéphane Lémeret. "Maar volgens mij blijven we wezenlijk de snelsten. De Alpine A110 GT4 heeft inmiddels zijn betrouwbaarheid bewezen. Die staat minstens op hetzelfde niveau als de wagens van onze concurrenten. Ik vertrouw er nog steeds op dat we de titel binnenhalen, zelfs al hebben de piloten van Saintéloc met 18 punten voorsprong en de maximaal 50 punten die nog behaald kunnen worden, duidelijk een groot mathematisch voordeel. Maar er is dit seizoen al zoveel gebeurd dat ik er zeker van ben dat nog niks definitief is. In een laatste meeting zijn er altijd een heleboel verrassingen. Hopelijk worden dat er aangename voor ons. In elk geval zijn we gaan trainen op Paul Ricard, wat we niet gedaan hebben voor Magny-Cours, en die tests zijn veelbelovend. Ik ben er zeker van dat we competitiever zullen zijn dan op Magny-Cours. Extra druk voor onze concurrenten dus!"

Alles selecteren
  • Alle (1)
  • Rijdend (1)

PERS RENAULT BELUX

Draai uw smartphone.
Hou uw smartphone verticaal om onze website optimaal te kunnen bekijken.
Download condities
Alle elementen van de website (met name foto’s, teksten, video’s en beelden) zijn eigendom van Renault SAS en/of zijn filialen of derden die Renault SAS de toestemming hebben gegeven om ze te gebruiken. Deze elementen worden aan derden ter beschikking gesteld voor redactiedoeleinden. Het is ten strengste verboden deze elementen te gebruiken voor commerciële doeleinden en marketing- en publiciteitsdoeleinden in het bijzonder. Alle merken op de site zijn eigendom van de Renault-groep.